Case details

Titel:
Optimale service bij Coffee@Work
Opdrachtgever:
Coffee@Work
Omschrijving / probleemstelling:
Coffee@Work levert koffiemachines, ingrediënten en toebehoren voor koffie, espresso, cappuccino, latte macchiato, thee, chocola en soep. Dankzij het uitgekiende bezorgsysteem en de eigen technische dienst van Coffee@Work hebben klanten geen omkijken meer naar het ‘warme visitekaartje’ van hun bedrijf.

Alle processen automatiseren om het hogere segment in alles te bedienen

Dankzij SAP werken we zeer efficiënt en kunnen we alles in één afspraak afleveren bij klanten

Ronny Aarts, directeur van Coffee@Work: “We onderscheiden ons van concurrenten door ons te richten op complete oplossingen voor het luxesegment, met automaten voor Instant-, Freshbrew- of verse koffiebonen, bekers, melk en suiker, aardewerk, disposables, koekjes of onderhoudsbenodigdheden. We hebben onze bedrijfsprocessen bijna volledig geautomatiseerd met SAP ERP. Daardoor werken we zeer efficiënt en kunnen we alles in één afspraak afleveren bij klanten. Om SAP Business One zo optimaal mogelijk in te richten werken we al sinds 2008 samen met SAP specialist Asecom.”

Dankzij de strategische keuze voor SAP en Asecom heeft Coffee@Work in zes jaar tijd de omzet verdubbeld, terwijl het personeelsbestand slechts met 70% hoefde te stijgen. “De manier waarop Asecom SAP bij ons heeft geïmplementeerd, heeft ons geholpen om onze groei efficiënt en effectief op te vangen.”

 

Asecom voegt snel nieuwe opties toen aan SAP Business One

Aarts is zeer te spreken over de flexibiliteit en schaalbaarheid van SAP en Asecom: ”Vanwege onze omvang, kunnen we ons geen eigen systeembeheerder veroorloven. Daarom heeft Coffee@Work alles uitbesteed aan Asecom, van software tot hardware. Als ik een nieuwe accountmanager aanneem, dan geef ik Asecom een seintje en kan ik zelf binnen tien minuten een nieuw gebruikersprofiel toevoegen binnen SAP. Een medewerker kan dan meteen aan de slag en Asecom levert alle benodigde hard- en software.”

 

Nieuwe ontwikkelingen integreren

“Dankzij SAP Business One kunnen we snel en flexibel uitbreiden en nieuwe technologische ontwikkelingen integreren in ons processen”, stelt Aarts tevreden vast. “We hebben bijvoorbeeld een afgeschermd online portal in de cloud voor onze klanten. Daarmee kunnen zij direct orders in ons systeem plaatsen. Dat bespaart ons en onze klanten veel tijd.”

 

Serviceprocessen digitaliseren en mobiel toegankelijk maken

Aarts is van plan om in 2015 nieuwe diensten bij Asecom af te nemen: “We willen SAP Business One uitbreiden door een mobiele functie voor ons service-apparaat toe te voegen, zodat we altijd en overal op de hoogte zijn van de onderhoudsstatus van apparatuur bij onze klanten. Daarmee hebben we dan vrijwel al onze processen gedigitaliseerd binnen SAP.”