rob-peters-algemeen-directeur-Asecom

Per 1 augustus heeft Asecom een nieuwe algemeen directeur. De aanstelling volgt op de overname van Asecom. Rob Peters, voorheen partner bij KPMG, heeft het stokje en alle aandelen van oprichter en algemeen directeur Mick de Valk overgenomen. Nu Asecom overgaat in nieuwe handen, kijkt Rob uit naar de doelstellingen voor de nabije toekomst.

 

Ontstaan Asecom
Asecom startte eind 2003 met een scherpe focus op implementatie van SAP Business One. In de loop der jaren heeft Asecom haar dienstverlening uitgebreid met de ontwikkeling van additionele software en hosting. Zo groeide Asecom uit tot de grootste mkb-partner voor SAP in Nederland. In eerste instantie in de regio Brabant, en al snel landelijk én internationaal. Inmiddels bedient Asecom een paar honderd klanten. Onder hen bevinden zich veel retailketens waar voorraadbeheer en kassasystemen cruciaal zijn. Klanten van Asecom zijn met name actief in de sectoren handelsondernemingen, voeding en service en onderhoud. Ook levert Asecom aan verschillende divisies van multinationals zoals PPG, IKEA en Perfetti van Melle.

 

Gericht op groei
De overname door Rob Peters wordt door Mick de Valk omschreven als ‘de stap die perfect past bij de ijzersterke positie en de stormachtige groei van Asecom’. Asecom laat al jaren een sterke stijging in werkzaamheden zien, zowel bij bestaande als nieuwe klanten. Met de komst van Rob Peters en nieuwe medewerkers verrijken we onze dienstverlening met financiële expertise en Business Intelligence. Zo geven we een impuls aan onze algemene dienstverlening.

Peters: ‘Ik wilde gaan ondernemen binnen de IT-consultancy en stuitte op Asecom. Dat bleek een sterk logistiek gedreven IT adviesbedrijf, waar ik veel aan denk toe te kunnen voegen. De komende jaren gaan we verder bouwen aan dit mooie bedrijf dat een prachtige diverse klantenkring en uitermate professionele medewerkers heeft.’ Ik werk al lange tijd samen met SAP en ben onder de indruk van de continue productontwikkeling van dit bedrijf. Asecom is daarmee goed in staat klanten mee te nemen in hun wens efficiënter te werken en op het gebied van Cloud en Mobiel. Het opzetten van financiële dashboards en reporting met SAP HANA is bijvoorbeeld iets waar we met onze expertise de klanten van Asecom goed mee kunnen helpen.

Bij Asecom werken 40 deskundige collega’s op het vlak van consultancy, development, service en sales, met standplaatsen in Breda en Wijchen.

 

ZIE PERSBERICHTEN: